9/3/2022

Kunstmatige intelligentie voorziet klanten van webteksten

1
minuten
Artificial Intelligence (AI)
Technologie

Het is alweer even geleden dat we een blogpost gemaakt hebben, maar er zijn ondertussen veel ontwikkelingen. Rootsteps voorziet klanten tegenwoorden van nieuwe ideeën om over te bloggen/schrijven. Veel van onze suggesties worden uiteraard nog wel geredigeerd maar zijn vooral bedoeld om de websites levendig en origineel te houden.

Wat is kunstmatige intelligentie?

Kunstmatige intelligentie is in feite een intelligente, door een computer aangestuurde machine die bestaat uit een complexe set van algoritmes om een bepaald patroon te herkennen en interpreteren. Na interpretatie is het doel van kunstmatige intelligentie dat zij net zoals een mens kan redeneren, plannen en 'denken'. Siri is daar een goed voorbeeld van. Apple's Siri kan je stem interpreteren, tegelijkertijd een zoekopdracht uitvoeren met jouw stem en de 'nuttige' informatie filteren.

Hoe wij kunstmatige intelligentie gebruiken voor onze klanten

Rootsteps zet Kunstmatige Intelligentie (KI) in voor het analyseren van websites. Ook gebruiken we KI om teksten rondom een specifiek onderwerp te genereren. De snelle ontwikkelingen op het gebied van machine learning hebben nieuwe mogelijkheden gecreëerd voor bedrijven om met hun klanten beter op 1 lijn te komen met bijvoorbeeld de tone-of-voice van communicatie. Zo kun je het zien: je kan dan misschien wel zelf een tekst schrijven, maar wij gebruiken dan KI om te zien of de tone-of-voice iets vriendelijker kan.

Dat helpt om jouw wellicht academisch gecompliceerde teksten, nét even iets eenvoudiger te maken of andersom!

Vooral online zou je kunnen overwegen om jouw teksten luxe laten klinken of juist professioneel of avontuurlijk - dan pas je daar je tone-of-voice op aan met kunstmatige intelligentie: deze interpreteert je tekst, geeft een alternatieve suggestie op basis van de gewenste tone-of-voice en maakt jouw tekst leesbaarder.

Zinnen uitbreiden die je al gemaakt hebt.

Een ander voorbeeld van hoe wij kunstmatige intelligentie gebruiken, is door zinnen uit te breiden of toe te voegen. Dit maakt zinnen duidelijker voor een grotere groep mensen en dit voorkomt dat je stappen overslaat (dat gebeurt ons nog weleens).

Een zin uitbreiden helpt ook als je bijvoorbeeld wél weet waar je het over wilt gaan hebben, maar even inspiratieloos bent.

Voorbeeld van een zin die uitgebreid is door KI:


Invoer: Dit is een stukje tekst wat geschreven is met de intentie om bepaalde doelgroepen aan te spreken.

Uitvoer 1: - Dit is een stuk tekst dat is geschreven met de bedoeling bepaalde doelgroepen aan te spreken om hen te overtuigen op een bepaalde manier te denken, te handelen of te voelen.

Uitvoer 2: - Dit is een stuk tekst dat is geschreven met de bedoeling bepaalde doelgroepen aan te spreken en moet dus van hoge kwaliteit zijn om het gewenste resultaat te bereiken.

Uitvoer 3: - Dit is een stuk tekst dat is geschreven met de bedoeling bepaalde doelgroepen en geïnteresseerden vanuit het grotere publiek aan te spreken.


Invoer: Zoals je ziet, zul je zelf moeite moeten doen om de tekst te verrijken.

Uitvoer 1: - Zoals je ziet wordt de tekst niet automatisch verrijkt. Je zult zelf moeite moeten doen om het te verrijken.

Uitvoer 2: - Zoals je kunt zien, zal het nog wat moeite kosten om de tekst zelf aan te vullen. Maar dan heb je ook wat.

Uitvoer 3: - Zoals je ziet zul je zelf moeite moeten doen om de tekst te verbreden, maar ik hoop dat dit artikel u enkele ideeën heeft gegeven over hoe u dit kunt doen.


Maak jij gebruik van KI?

Wil je dat wij je pagina's optimaliseren met effect? Rootsteps is beschikbaar voor inzet van Kunstmatige Intelligentie (KI) voor uw conversie-optimalisatie opdracht. We laten de KI de website-teksten analyseren en halen alles eruit wat erin zit.

Neem contact op via de contactpagina.

Over de auteur van deze blogpost
Steven Maas

Steven is eigenaar van Rootsteps, wordt enthousiast van nieuwe technieken, houdt zich bezig met klantcontact, content-creatie, user experience design en Search Engine Marketing.